Lintea, simbol antic al sănătăţii

Te-ai întrebat vreodată care este prima legumă cultivată de om? originară din orientul apropiat, lintea a fost consumată încă de la începutul dezvoltării societăţii omeneşti, urme de seminţe de linte fiind descoperite în grote din turcia ce datează din anii 5500 i.e.n.

Din biblie (geneză) aflăm că esau şi-a vândut primul copil fratelui său Iacov „pentru o farfurie de linte”.

Lintea se bucură de mare succes la curtea faraonilor egipteni, după cum indică frescele din epoca domniei lui ramses al II-lea. se pare că lintea era cultivată de asirieni în vestitele grădini suspendate ale babilonului, în secolul al VIII-lea i.H. vechii greci şi romani lăudau constant beneficiile aceastei legume devenite alimentul de bază al popoarelor antice, iar în evul mediu seminţele de linte erau consumate în zilele de post.

Nici nu este de mirare, având în vedere beneficiile extraordinare ale acestei legume reflectate în starea noastră de sănătate. Lintea este cea mai ieftină sursă de proteine de calitate: o porţie de 100 de grame conţine 26 de grame de proteine. de asemenea, lintea ne oferă multă energie, având în vedere că este un aliment foarte concentrat ce conţine doar 11% apă. lintea reprezintă şi o sursă excelentă de fier, furnizând 9 mg/100 g, în timp ce carnea conţine 2 mg/100 g, iar oul 1,44 mg/100 g.

Cu un conţinut redus de grăsimi, lintea oferă o substanţă fitochimica puternică – folatul (vitamina B9) care este util în prevenirea defectelor genetice, cancerului şi bolilor de inimă. lintea ne furnizează şi o cantitate impresionantă de fibre, din care mai mult de un sfert sunt de tip solubil, sănătos pentru inimă, în timp ce fibrele insolubile ajută la eliminarea foamei şi la ameliorarea constipaţiei. pectina solubilă şi fibrele de gumă din linte ajută la micşorarea colesterolului şi la stabilizarea zahărului din sânge.

Lintea nu trebuie să lipsească din alimentaţia vegetarienilor şi a veganilor, fiind foarte uşor de digerat, iar alături de orez şi legume formează un meniu bogat în proteine, sărac în grăsimi şi cu un conţinut excepţional de fibre. astfel, 100 grame de linte crudă îndeplinesc nevoile nutriţionale ale unui adult.

Fierul din linte este considerat vital pentru imunitate, sarcină sănătoasă şi prevenirea anemiei. pentru a obţine beneficii maxime, vă recomandăm să mâncaţi lintea alături de alimente bogate în vitamina c (ardei, roşii, castraveţi, conopidă, broccoli) pentru a intensifica absorbţia fierului şi a zincului. dacă doriţi să pregătiţi termic lintea, nu o fierbeţi în prea multă apă pentru a nu pierde vitamina b, iar dacă rămâne lichid de la fiert, încercaţi să îl folosiţi în mâncarea respectivă, în supe sau sosuri.

Extrem de versatilă, lintea poate fi gătită în nenumărate feluri. fiartă, ea poate fi pasată şi amestecată cu usturoi, iaurt şi suc proaspăt de lămâie şi apoi folosită ca sos sau întinsă pe pâine. puteţi adăuga linte fiartă în aluatul de clătite cu puţin praf de curry pentru un fel principal vegetarian în stil indian. supă de linte este extrem de hrănitoare dacă folosiţi suc de morcovi în loc de apă, iar sosurile cu linte, lămâie, roşii şi ardei oferă savoare şi prospeţime pastelor.

La rawdia te aşteaptă o delicioasă supă caldă de linte roşie, bogată în fier, calciu, vitamine, fibre, proteine complete. ţi-am mai pregătit şi o salată proaspătă de linte germinată cu legume, usturoi, pătrunjel, tofu şi lămâie.

Având în vedere că ajută vizibil la îmbunătăţirea sănătăţii organismului nostru, lintea a devenit treptat un simbol al abundenţei, al stării de bine şi al prosperităţii.

Tags:

ANPC | SOL | Termeni și Condiții

© 2013-2018 RAWDIA FOOD SRL, CUI: 32011172, Reg. Com. J40/8869/2013. Toate drepturile rezervate.

Platformă dezvoltată și administrată de ROcreativ

We are Off now.

There are no products
sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account